14 december 2016

Woonvisie 2017 -2021

Voor ons ligt de Woonvisie 2017 -2021 ter bespreking.

De SGP fractie ziet veel verwoord dat in ons verkiezingsprogramma staat, wij zijn dan ook erg tevreden met deze woonvisie, onze complimenten aan het college en de ambtenaren die hieraan met volle inzet hebben gewerkt.

Volgens deze woonvisie is het de verwachting dat Barneveld Deo Volente in 2035 zo rond de 70.000 inwoners zal hebben. Nu is groeien voor de SGP zeker geen doel op zich, maar wij dringen er steeds op aan, dat er voor alle inwoners van de gemeente Barneveld, van starters tot en met senioren en alles wat daar tussen zit, mogelijkheden zijn om, liefst in eigen kern, te kunnen blijven wonen.    Uiteraard zal hier dan voor gebouwd en plannen voor ontwikkeld moeten worden.

In de voorliggende visie wordt meerdere keren gesproken over faseren en doseren, zodat vraag en aanbod en alle typen woningen, liefst in alle kernen goed op elkaar aansluiten, een goede zaak vind de SGP en waar nodig moet tijdig bijgestuurd worden.

Indien de markt dit vraagt moeten er mogelijkheden zijn om snel te kunnen schakelen naar andere, meer gevraagde woningtypen, dit alles in belang van al onze Barnevelders, ontwikkelaars en andere belanghebbenden.

We vragen een toezegging van het College om zich in te zetten om in ALLE kernen, aansluitend aan de huidige ontwikkelingen, naar behoefte plannen gereed te hebben om aansluitend verder te kunnen realiseren.