31 januari 2013

Wijzigingen in de fractie

Het bestuur van de gemeentelijke kiesvereniging van de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Barneveld en de SGP-fractie betreuren het plotselinge terugtreden van de heer G.S. (Gerard) Scho-tanus als lid van de gemeenteraad van Barneveld en als fractievoorzitter van de fractie van de SGP. Gerard Schotanus is van grote betekenis geweest voor de Barneveldse politiek in het algemeen en de SGP in Barneveld in het bijzonder.

Koos van der TangDe SGP-fractie en het bestuur van de gemeentelijke kiesvereniging hebben zich vervolgens beraden op de situatie die is ontstaan. Om in de ontstane vacature te voorzien, hebben het bestuur en de frac-tie verschillende gesprekken gevoerd. Naar aanleiding daarvan delen bestuur en fractie mee dat de heer J. (Koos) van der Tang bereid is gevonden het raadslidmaatschap op zich te nemen. De heer Van der Tang is 54 jaar oud, gehuwd, woonachtig in Kootwijkerbroek en is werkzaam in de financiële wereld. De SGP verwelkomt hem in de fractie.

Daarnaast heeft de SGP-fractie besloten dat de heer L. (Leendert) de Knegt tijdelijk het fractievoorzit-terschap op zich neemt. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 beraadt de SGP-fractie zich nader over het fractievoorzitterschap.