7 maart 2016

Verplaatsing Julianaschool

De SGP-fractie is een voorstander van goede en adequate gebouwen voor basisonderwijs in onze gemeente. Het gebouw van de Julianaschool is verouderd en aan vervanging toe. Ook de locatie voldoet niet aan de eisen voor een goed gebouw voor een basisschool. Zeker niet als de school ook nog gaat groeien als er een nieuwe wijk in Barneveld-Noord wordt gerealiseerd.

Op de commissievergadering heeft onze fractie bij de behandeling van dit onderwerp vragen gesteld over de meerkosten van nieuwbouw op de huidige locatie van een hockeyveld, dat al aan vervanging toe was.
Na de commissievergadering heeft de ambtenaar van onderwijshuisvesting ons een uitleg gegeven. Deze is voor ons afdoende. We zijn er nu van overtuigd dat de financiële middelen verantwoord worden ingezet.

Eigenlijk is er een oplossing gevonden waardoor de Julianaschool een goed gebouw op een goede locatie krijgt en de sportverenigingen goede en mooie voorzieningen houden en krijgen.
Tevens wordt er een goede fietsontsluiting van het park geregeld en de verkeerstromen naar en van de school gereguleerd en een Tuut-en-der-uut-zone, zoals dat in goed Fries luidt, wordt gerealiseerd. (In het Nederlands noemen we dat een Kiss-and-ride-zone.)

De integrale aanpak voor deze locatie spreekt ons als fractie aan.