8 februari 2023

RAADSVERGADERING | Meerjareninvesteringsplan en skeelervereniging

In de raadsvergadering van 8 februari 2023 is het Meerjareninvesteringsplan besproken. Een onderwerp wat in de discussie sterk kwam bovendrijven was de skeelervereniging 't Grieze Veen. Lees hieronder de bijdrage van raadslid Arend Flier.

Onze complimenten voor de voor alle betrokken ambtenaren die mee hebben gewerkt aan het meerjaren investeringsplan 2023. Het was een hele klus hebben we begrepen. Een nieuw plan wat de raad meer inzicht gaat geven in de investeringen op korte en langere termijn.

De wethouder heeft aangegeven te willen werken aan een reële planning. Wat betreft de SGP staat dit ook voorop. Een uitvoeringsplan wat haalbaar en betaalbaar is.

En daarbij komen we bij een project uit het uitvoeringsplan waar al mooie discussie over is gevoerd in de commissie vergadering namelijk de skeeler/ijsbaan ’t Grieze Veen. Ruim €900.000 euro voor een schaats en/of skeelerbaan.

Er zijn al heel wat onderzoeken, memo’s, etc gemaakt en geschreven over sportaccomodaties, huisvestingsproblematiek etc. Wat betreft de SGP stoppen we daar mee en gaan we eerst eens de discussie voeren wat we wel en we niet als gemeente willen bekostigen en voor welke sporten al of niet accommodaties multifunctioneel kunnen inzetten.

Daarom dienen we samen met de Christen Unie en Lokaal Belang een motie in om te onderzoeken of meerdere verenigingen gebruik kunnen maken van 1 accommodatie en te komen met een kostenraming voor verschillende varianten voor de skeelerbaan. Gaan we van een parkeerplaats naar een hoogwaardige wedstrijdbaan of is een basis asfaltbaan voldoende?

Voorzitter,

Laten we dit jaar met een duidelijk plan voor alle verenigingen komen: Wat wel en wat niet en dit uitwerken in het 10 jaar meerjaren investeringsplan. Graag een toezegging van de wethouder