14 maart 2024

RAADSVERGADERING | Bestemmingsplan Harskamperweg

Lees hieronder de bijdrage van Wout Hazeleger bij het debat over een bestemmingsplan aan de Harskamperweg.

Het is er toch van gekomen dat er een bestemmingsplan voor ons ligt om een langslepend project af te kunnen ronden. Op de voorgestelde manier wordhet perceel Garderbroekerweg 241 ook betrokken, zoals het schrappen van de functieaanduiding ‘bedrijfswoning’ en het afronden van de Landschappelijke inpassing.

Als SGP-fractie zijn we blij dat er een einde komt aan de verwaarloosde staat van het terrein en de verpauperde stallen. Deze verwaarloosde stallen waren een doorn in het oog van de omwonenden en passanten, de stallen waren oorspronkelijk maar liefst 325m lang. Dat dit lang is kan ik zelf bevestigen: In mijn jonge jaren heb ik verschillende nachten geholpen met het vangen van de vleeskuikens, er kwam geen eind aan die stallen.

Ook als gemeente hebben we belang gehad bij hebeëindigen van de diervergunningenDe vrijkomende ammoniakrechten van 133.000 vleeskuikens zijn door de gemeente aangekocht om Harselaar-Zuid te realiseren.

De SGP vindt ook dat het allemaal erg lang geduurd heeft maar we zijn blij met de huidige voorgestelde oplossingen. Het nadeel van de door PRO’98  genoemde Chinese industriëlemuur weegt op tegen het voordeel van de totaaloplossing voor meerdere bedrijven en plannen.

Als SGP zullen we dan ook voor dit BP stemmen.