30 januari 2019

Onderzoek naar zandcrisis goed initiatief!

Vanavond werd tijdens de raadsvergadering van 30 januari gesproken over een onderzoek naar alle processen en betrokkenen rond de ‘zandcrisis’. Hieronder leest u de bijdrage van fractievoorzitter Koos van der Tang.

Mijnheer de voorzitter,

De SGP vindt dit een goed initiatiefvoorstel. Er is veel gebeurd de achterliggende maanden, het heeft Barneveld en onze burgers echt geraakt. Het woord “zandcrisis is op zijn plaats. Het is goed om het presidium opdracht te geven om voor de raadsvergadering van 6 maart 2019 een concreet voorstel voor te  leggen  voor  het  instellen  van  een  raadsonderzoek  naar  de  kwestie  toegepast  zand in Barneveld. Via een extern onderzoek kan dan worden terug gekeken naar het handelen van alle betrokken partijen in deze crisis en er de leerpunten uit te halen. Door dit te doen aan het eind van deze crisis hebben we overzicht en kunnen we de zaken in hun context beoordelen. We steunen dit initiatief voorstel!