7 oktober 2013

In memoriam Evert Barten

In zijn woonplaats Voorthuizen is op zondag 6 oktober oud SGP-raadslid en oud SGP-wethouder Evert Barten (60) overleden. Barten leed sinds enkele jaren aan een ernstige ziekte.

Ook tijdens zijn ziekte heeft hij voortdurend zijn toewijding getoond door op vergaderingen present te zijn.

De heer Barten vertegenwoordigde de SGP in diverse geledingen ruim 27 jaar. Vanaf 1986 tot en met 2002 zat hij onafgebroken in de raad van Barneveld en heeft hij veel betekend voor de SGP. Hierbij vielen de principiële bijdragen aan de debatten op. Van 2002 tot 2005 was hij wethouder voor de SGP, waarbij hij de portefeuille Ruimtelijke Ordening in beheer had. Hij had grote kennis op het gebied van bestemmingsplannen. Met de grote kennis van dit laatste is hij in de laatste jaren ook als zelfstandig ondernemer werkzaam geweest.

Van 1986 tot en met heden was hij voorzitter van de plaatselijke kiesvereniging te Voorthuizen, en vanaf 2010 was hij lid van de gemeentelijke kiesvereniging te Barneveld.

Onze gedachten gaan uit naar zijn vrouw en kinderen, en de overige nabestaanden en wensen hen Gods kracht en nabijheid toe in de komende tijd.