5 maart 2015

FoodValley

In de visie van de SGP moet FoodValley op waarde geschat worden!

Wat betreft kosten moeten we denken aan 1,78 euro per inwoner, totaal ongeveer 96.000 euro per jaar. Wat betreft opbrengsten, en het is goed te benoemen wat FoodValley Barneveld gegeven heeft:

• We denken aan de revitalisering van Harselaar-West en de bijdrage aan ontsluiting Harselaar West West, het regionale jeugdbeleid, klompen- en ruiterpaden, fietsroutes, Poultry Expertise Centre, allerhande investeringen in agrarisch gebied, de ontwikkeling van FrisValley, de ontwikkeling van een regionale woningmarkstrategie etc. etc. Het gaat om belangrijke ontwikkelingen ook voor onze gemeente en veel geld wat geïnvesteerd is.
  • Wat betreft de toekomst: de strategische agenda die voor ons ligt spreekt van ambities op terreinen van economie, werkgelegenheid, wonen, duurzaamheid en mobiliteit. Ten aanzien van Barneveld betekent het inzet op de aanpak knooppunt A1/A30, de railterminal Harselaar Zuid, de randweg Barneveld Oost, de verdere verduurzaming van Harselaar Zuid, het investeren in centrumplan  (omgeving Station Centrum), het upgraden voorzieningenniveau De Glind etc. etc.

Wij volgen de ontwikkelingen en verwachten in deze steeds weer geïnformeerd te worden. Want communicatie blijft belangrijk, naar volksvertegenwoordiging en bevolking. De doorontwikkeling, waar het document over spreekt, is dus van wezenlijk belang. En met name het meetbaar maken van de doorontwikkeling, zoals de wethouder in de commissie ook toegezegd heeft. We wensen een ieder daarin heel veel succes ten goede van de regio en onze gemeente. wat betreft de rendementen van het verleden hebben we veel verwachting van de realisatie van de Strategische Agenda.