18 april 2016

Bestemmingsplan Stationsweg Binnenveld

De aanleg van de spoortunnel brengt met zich mee dat er een extra strook grond naast de tunnel moest worden verworven om de aanleg van de tunnel te kunnen realiseren. Een nieuw bestemmingsplan voor deze locatie is dan ook nodig.

Het nieuwe bestemmingsplan gaf aan een 11 m hoge wand op 5 m naast je erfgrens, ja daar wordt je niet vrolijk van, dat begrijpen wij goed. De directe buren zullen vooral gekeken hebben naar de huidige situatie en mogelijk naar de situatie toen het Heidepark er nog stond. De SGP-fractie begrijpt dan ook de aanvankelijke problemen die zij met het nieuwe bestemmingsplan hadden, maar ziet ook, dat er volgens de mogelijkheden van het bestaande bestemmingsplan een nog ongunstiger situatie zou kunnen ontstaan, als er inderdaad op de erfgrens 10 m hoog zou worden gebouwd.

De SGP complimenteert de betrokkenen en de wethouder, voor de constructieve houding zodat gezamenlijk overeenstemming over het nieuwe bestemmingsplan kon worden bereikt. Een voorbeeld zoals het gelukkig ook kan. Het blijkt weer: in goed overleg met elkaar kun je veel bereiken.

Daar het bestaande bestemmingsplan al een bouwhoogte van 10 m toestaat, heeft de SGP fractie in dit geval dan ook geen onoverkomelijke problemen met de voorgestelde bouwhoogte van 13 m aan de Stationswegzijde. M.b.t. parkeren: dit zal bij de beoordeling van het plan, door de gemeente moeten worden getoetst aan de regelgeving.

Het door Pro 98 ingediende amendement, om de maximale bouwhoogte terug te brnegen tot 11 m zullen wij om planeconomische redenen niet steunen.

De SGP fractie is verheugd dat er licht is aan het einde van de tunnel.