30 januari 2019

Alcohol, drugs en verkeer: slechte combinatie!

Tijdens de raadsvergadering van 30 januari werd het actieplan van de Jongerenraad besproken, wat als doel heeft om alcoholgebruik in het verkeer tegen te gaan. Een mooi plan! Raadslid Arend Flier wil graag ook aandacht voor de ondernemers met jonge werknemers toevoegen. Daarom diende hij een amendement in. Lees hieronder zijn bijdrage.

Voorzitter,

Voor ons ligt het Actieplan Terugdringen alcoholgebruik in het verkeer. Een prachtig initiatief van de jongerenraad. De SGP kan hier van harte mee instemmen.

Tevens wil de SGP hierop een amendement indienen. Dit betreft met name de aandacht voor jongeren die bij onze ondernemers in de gemeente Barneveld werken. In sommige bedrijfskantines wordt ook alcohol geschonken en de enige toezichthouder is hier de werkgever. Wat een bewustwording zou het zijn voor deze jongeren als de werkgever zou zeggen 1 biertje en nog beter 0 biertjes is genoeg als je nog moet deelnemen aan het verkeer. In dit kader moet u dus ons amendement zien.

Wij hopen van harte dat dit plan bijdraagt aan de bewustwording bij jongeren dat alcohol en/of drugs niet te combineren is met deelname aan het verkeer.