27 maart 2018

Afscheid van Anton Heemskerk en Piet van den Bunt

De Barneveldse gemeenteraad nam vanavond afscheid van raadsleden die niet meer terugkeren in de nieuwe raad. Bij de SGP-fractie werden twee leden uitgezwaaid: Anton Heemskerk en Piet van den Bunt. Heemskerk nam de afgelopen 16 jaar zitting in de raad. Piet van den Bunt stopt na vier jaar actief te zijn geweest.

De burgemeester sprak de scheidende raadsleden toe. Ook werden ze toegesproken door hun collega-raadsleden.

'Anton was de Benjamin van de fractie. Dat bleef hij ook altijd. Hij verdiepte zich in verschillende dossiers, later vooral op gebied van veiligheid. Hij was iemand die hield van het debat', volgens de burgemeester. Anton ontving een koninklijke onderscheiding vanwege zijn langdurig raadslidmaatschap (16 jaar).

Piet werd vooral geroemd vanwege zijn persoonlijkheid. Aandacht voor en betrokken op iedereen. 'Jij zocht naar de mens achter het raadslid', zo voegde een collega hem toe. En dat is ook hoe we Piet zullen herinneren: een warme en betrokken persoonlijkheid. 'Je speeches gingen ook steeds beter', werd hem verteld. 'Daarom is het jammer dat je gaat, je bent hard gegroeid!'

Ook bij de andere fracties werd afscheid genomen:

• Pro '98: André van de Burgwal
  • CU: Heimen Schuring en Henri Buitenhuis
  • CDA: Roel van den Broek en Gert Bouwman
  • VVD: Paul Vos
  • BI: Ab van de Kamp
  • Fractie van den Brink: Henk van den Brink

A.s. donderdag 29 maart wordt de nieuwe raad beëdigd. Deze bijzondere vergadering start om 19:30. Welkom!