HomeNieuwsPrettig wonen in Barneveld voor Barnevelders!

Prettig wonen in Barneveld voor Barnevelders!

Publicatiedatum: 18 mrt. 2021

Tijdens de raadsvergadering van 18 maart 2021 werd ook gesproken over de woonvisie. Wat de SGP betreft moet vooral gekeken worden naar Barnevelders die in Barneveld een geschikte woning kunnen vinden. Dat bracht Arend Flier ook naar voren. Lees de onderstaande bijdrage.

Prettig wonen in Barneveld voor iedere Barnevelder. Dat is de strekking van Woonvisie Barneveld 2021-2025. Een visie waar de SGP zich helemaal in kan vinden

Wel blijft voor ons een punt van zorg het aanbod van woningen voor onze eigen inwoners en vooral de startersGoedkoop bouwen is wat betreft de SGP niet de oplossing. Wel betaalbaar bouwen. Inzetten op koopgarant voor deze doelgroep is één van de middelen die hiervoor gebruikt kan worden. Niet alleen door de ontwikkelaars maar ook door de gemeente zelf. Graag de toezegging dat de gemeente dit ook zelf gaat aanbieden.

Voorzitter, wat is betaalbaar bouwen volgens de SGP? Betaalbaar bouwen is kijken naar het geheel: De exploitatie, de bouwprijs, de marktwaarde van de woning, de energiekosten etc. Als gemeente hebben we niet heel veel knoppen om mee te sturen behalve dan een exploitatie tekort. Dat is het laatste wat we als SGP willen.

Verder willen hierbij de wethouder oproepen om zich maximaal in te spannen om zoveel mogelijk woningen beschikbaar te stellen voor onze eigen Barnevelders. Maar ook willen we van deze plaats de projectontwikkelaars en makelaars vragen zich hiervoor maximaal in te spannen. Ontwikkelen, bouwen en verkopen in Barneveld betekend niet alleen zo snel mogelijk verkopen maar brengt ook de inspanningsverplichting mee om te kijken aan wie er verkocht wordt.  De voorkeur van de SGP mag duidelijk zijn.